1397/4/12 سه‌شنبه راه‌اندازی میکروسکوپ الکترونی با نصب دوربین ایرانی

دستگاه میکروسکوپ الکترونی عبوری (TEM) آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شهید چمران اهواز، پس از یک دوره به نسبت طولانی توقف ارایه خدمات، با تعمیر بخش‌های لازم و نصب دوربین دیجیتال، فعالیت خود را از سر گرفته است.
میکروسکوپ‌های الکترونی عبوری (TEM= Transmission electron microscope) ابزارهایی ویژه در مشخص نمودن ساختار و مورفولوژی مواد محسوب می‌شوند که مطالعات ریزساختاری مواد با قدرت تفکیک بالا، و بزرگنمایی خیلی زیاد را امکان‌پذیر می‌سازند. علاوه بر این از این میکروسکوپ‌ها برای مطالعات ساختارهای بلور، تقارن، جهت‌گیری و نقائص بلوری می‌توان استفاده نمود. این موارد سبب شده است که TEM امروزه به یک ابزار بسیار مهم در بسیاری از تحقیقات پیشرفته فیزیک، شیمی، بلورشناسی، علم مواد و زیست‌شناسی شناخته شود.
دوربین دیجیتال نصب شده روی این دستگاه در دانشگاه شهید چمران اهواز، ساخت فناوران ایرانی است و از نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران خریداری شده است.
آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شهید چمران اهواز از اعضای قطعی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است که اطلاعات توانمندی‌های این آزمایشگاه در صفحه آزمایشگاه قابل دسترس است.
labsnet.ir/news/63329
 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
1396/4/10 شنبه
کلیه حقوق برای دانشگاه پیام نور محفوظ است