1397/2/5 چهارشنبه جلسه کارشناسان و مسئولین آزمایشگاه ها و کارگاه های استان تهران مورخ سه شنبه 04/02/1397 بهمراه اهداء لوح تقدیر جهت قدردانی از همکاران این حوزه

جلسه کارشناسان و مسئولین آزمایشگاه ها و کارگاه های استان تهران مورخ سه شنبه 04/02/1397 راس ساعت 13:30 در سالن شورای استان با حضور جناب آقای دکتر مرادی معاونت محترم آموزش، پژوهش، فرهنگی و اجتماعی استان و سرکار خانم دکتر شهبازی رئیس اداره آزمایشگاه قطبی استان و کلیه کارشناسان و مسئولین آزمایشگاه ها و کارگاه های استان برگزار گردید. در این جلسه وضعیت موجود و مشکلات پیش رو مورد بررسی قرار گرفت و کارشناسان و مسئولین نظرات و دیدگاه ها و مشکلات و همچنین راهکارهای پیشنهادی خود را مطرح نمودند و در خصوص ارتقاء کیفیت فعالیتهای آزمایشگاهی از جمله تلاش برای استاندارد سازی و تلاش برای ارائه خدمات به بخشهای تحقیقاتی و صنعتی ونحوه جذب پژوهشگران پیشنهاداتی ارائه گردید. در پایان جلسه سرکار خانم دکتر شهبازی با اهداء لوح تقدیر از زحمات کلیه کارشناسان و مسئولین آزمایشگاه ها و کارگاه ها تقدیر نمودند.

اهم موارد مطرح شده در جلسه به شرح ذیل می باشد:
 1-بررسی چگونگی تامین مواد مصرفی نیمسال فعلی و آتی
2-ارائه راهکارهای عملی در زمینه برقراری استاندارد در آزمایشگاه ها و کارگاهها
3-بررسی وضعیت تعمیر دستگاه ها
4-پاسخگویی به نامه های ارسالی استان
5-ارائه گزارش در خصوص وضعیت ارائه خدمات به متقاضیان خارج از دانشگاه
6-بررسی ارتقاء کیفیت فعالیتهای حوزه آزمایشگاه ها و کارگاهها


مصوبات جلسه :
1- در صورت هزینه کرد اعتبار اختصاص یافته به آزمایشگاه ها و کارگاه ها مراکز و واحدها قادر خواهندبود هر ترم مواد مصرفی مورد نیاز را تامین نمایند. لذا مقرر شد در جلسه روسا و مراکز این امر پیگیری شود تا مشکل تامین مواد مصرفی حل گردد.
2- درخواست بودجه مواد مصرفی مورد نیاز آزمایشگاه های استان در تاریخ 04/02/1396 تحویل آقای رستمی گردید.
3- پیشنهاد شد اول شرایط ایمنی و استاندارد را در آزمایشگاه برقرار نمود که درخواست بودجه آن در تاریخ 04/02/97 به آقای رستمی ارسال شد.
4- مقرر شد آقای مهندس مراد آبادی با توجه به ارتباط با سازمان استاندارد تهران، روند دریافت گواهینامه های استاندارد را پیگیر شوند.
5-پیشنهاد شد از اساتید متخصص و کارشناسان تحصیلات تکمیلی که تخصص حرفه ای در عیب یابی و تعمیر دستگاهی را دارند، استفاده گردد.
6-پیشنهاد شد کارشناسان متخصص آزمایشگاهی که تبحری در خصوص کار با دستگاه و عیب یابی دارند، اعلام آمادگی نموده تا از توان تخصصی آنها در این خصوص استفاده شود.
7-درخواست بودجه در نظر گرفته شده برای تعمیر دستگاهها در سال 97 در تاریخ 04/02/1397به آقای رستمی تحویل شد.
8-مقرر شد کلیه کارشناسان و مسئولین آزمایشگاه ها و کارگاه ها نامه های ارسالی از استان را در مهلت مقرر پیگیری نموده و پاسخ دهند.
9- عدم بکارگیری کارشناسان آزمایشگاه ها در قسمتهای دیگر با عنایت به کمبود نیروی متخصص در حوزه آزمایشگاه ها و کارگاه ها با عنایت به نامه معاونت محترم پژوهش و فناوری سازمان
10- فعال بودن آزمایشگاه تحقیقاتی در زمان امتحانات با عنایت به نامه معاونت محترم پژوهش و فناوری سازمان
11- پیگیری عضویت در شبکه نانو و تاکید بر تسریع در این امر
12-پیشنهاد شد درآمدهای حاصل از خدمات آزمایشگاهی از حساب درآمدهای آموزشهای آزاد جدا گردد. برطبق آئین نامه آزمایشگاه ها و کارگاه ها درآمد های حاص باید صرفا در حوزه آزمایشگاه ها و کارگاه ها هزینه گردد.
13جهت ارتقاء انگیزه متخصصان آزمایشگاهی طبق آئین نامه 20 درصد از درآمدهای حاصل از ارائه خدمات به کارشناسان آزمایشگاه ها تعلق می گیرد.
14- پیشنهاد شد فرم های ارائه خدمات آزمایشگاهی در سیستم erp تعریف گردد.
15- پیشنهاد شد مراکزی که رشته های نیازمند به آزمایشگاه دارند ولی امکانات آزمایشگاهی ندارند این رشته ها را به مراکز همجوار که امکانات آزمایشگاهی دارند منتقل نمایند.
16- پیشنهاد شد در هر رشته آزمایشگاهی مراکزی که امکانات کافی دارند به عنوان قطب معرفی شوند تا سایر مراکز از امکانات آن استفاده نمایند.
17- پیشنهاد شد چنانچه مرکزی دستگاهی را مازاد بر نیاز دارد آن را به مرکزی که فاقد آن دستگاه می باشد و نیاز مبرم به تهیه آن دارد منتقل نماید. مانند انتقال دستگاه phمتر و هدایت سنج مرکز ورامین به مرکز دماوند که مقرر شد انجام شود.
 
                                                                                                                                                                        با آرزوی توفیق روز افزون
اداره آزمایشگاه قطبی استان تهران
 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
1396/4/10 شنبه
کلیه حقوق برای دانشگاه پیام نور محفوظ است